Experimentální silniční projekt BIM

Předmětem projektu je návrh části silničního obchvatu o délce 1,85 km, který se nachází severně od města, mimo zastavěné území. Stavba bude sloužit především k převedení tranzitní dopravy na nově navrhovanou komunikaci. 

metroprojekt pas na aktuality

To by mělo mít za následek zvýšení bezpečnosti dopravy ve městě i jeho okolí a obecné zvýšení kvality života. Předmětem projektu je návrh části silničního obchvatu o délce 1,85 km, který se nachází severně od města, mimo zastavěné území. Stavba bude sloužit především k převedení tranzitní dopravy na nově navrhovanou komunikaci. To by mělo mít za následek zvýšení bezpečnosti dopravy ve městě i jeho okolí a obecné zvýšení kvality života.

Výhody při užití BIM modelování z pohledu METROPROJEKT Praha a.s.

Pro zpracování metodou BIM jsme se rozhodli, abychom vyzkoušeli postupy a metody, které vedou k tvorbě informačního modelu pozemní komunikace. Díky této zkušenosti budeme moci tvořit informační modely efektivněji a kvalitněji, nemluvě Pro zpracování metodou BIM jsme se rozhodli, abychom vyzkoušeli postupy a metody, které vedou k tvorbě informačního modelu pozemní komunikace. Díky této zkušenosti budeme moci tvořit informační modely efektivněji a kvalitněji, nemluvě o tom, že od roku 2022 bude metoda BIMu nadlimitních státních zakázek povinností. Abychom na to byli řádně připraveni, je nejvyšší čas začít tvořit postupy a standardy tvorby modelu. Implementace Building Information Modeling je, tak jako každá jiná činnost, zejména o lidech. 

Proto je jedním z nejdůležitějších kroků vytvoření kvalitního týmu projektantů a vývojářů, který bude mít schopnosti a hlavně nadšení pro nové technologie, kterou metoda BIM bezesporu je. BIM v liniových stavbách Proto je jedním z nejdůležitějších kroků vytvoření kvalitního týmu projektantů a vývojářů, který bude mít schopnosti a hlavně nadšení pro nové technologie, kterou metoda BIM bezesporu je. BIM v liniových stavbách je neprobádaná oblast. Máte-li však podporu společnosti a dobrý tým lidí, je její objevování výrazně snazší.Modelování liniových staveb metodou BIM má před sebou ještědlouhou cestu a naším cílem je podílet se na určování jejího směru. Věřím, že tímto pilotním projektem jsme udělali první, nejobtížnější krok.Rozhodně to není krok poslední a snad je i správným směrem.

" Při přípravě našeho pilotního projektu silničního obchvatu metodou Building Information Modeling jsme využili podporu společnosti GRAITEC. Technická podpora spočívala ve vývoji nástrojů potřebných pro vytvoření informačního modelu pozemní komunikace.  Jednalo se především o tvorbu podsestav a výkresů. Šablony byly připraveny tak, abychom z modelu mohli co nejlépe vytvořit 2D dokumentaci, která je stále nezbytnou součastí každého projektu.Při přípravě našeho pilotního projektu silničního obchvatu metodou Building Information Modeling jsme využili podporu společnosti GRAITEC. Technická podpora spočívala ve vývoji nástrojů potřebných pro vytvoření informačního modelu pozemní komunikace.  Jednalo se především o tvorbu podsestav a výkresů. Šablony byly připraveny tak, abychom z modelu mohli co nejlépe vytvořit 2D dokumentaci, která je stále nezbytnou součastí každého projektu."

Ing. Vojtěch Ehlich, METROPROJEKT Praha a.s.

>> Kompletní reference v PDF

Autoři:
METROPROJEKT Praha a. s.
Ing. Vojtěch Ehlich, hlavní inženýr projektu

>> Vyberte si reference podle oblasti

Autodesk

Tento web používá k poskytování služeb, marketingovým účelům a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies.